Australia

Jag har länge velat se filmen Australia, men det har inte blivit av. Den är ganska lång, 2 timmar och 40 minuter, så man måste ha lite tid över. Och det hade jag idag så jag startade den.

Filmen handlar om en brittisk kvinna, Lady Sarah Ashley, som reser till Australien i slutet av 1930-talet  för att leta efter sin man. Efter att ha rest genom den australienska vildmarken (även kallad outback) så kommer hon fram till deras ranch, som han åkt dit för att sälja. När hon kommer dit upptäcker hon att hennes man har dött, och det är nu hon som har huvudansvaret för ranchen. Och det är inte speciellt populärt att en kvinna driver en ranch, och få människor tror att hon kommer klara det. För att rädda sin egendom måste hon driva boskapen genom det oändliga, karga landskapet för att sedan kunna sälja dem när de kommer fram till staden. Till sin hjälp har hon bland annat halvaborgin pojken Nullah och boskapsdrivaren Drover.

Resan genom Australiens vildmark blir allt annat än enkel, men den bjuder på både spänning och passion. Känslor väcks till liv hos Lady Sarah Ahsley, känslor som hon inte trodde fanns hos henne.

Och som om problemen som uppstår under resan genom vildmarken inte är tillräckligt, de har ett ständigt hot om världskrig hängandes över sig.

Jag tyckte filmen var väldigt bra. Den fångade verkligen mig. Den innehöll allt som jag tycke en bra film ska innehålla. Det fanns spänning, äventyr och kärlek, blandat med en helt otrolig natur. Och lite komedi. Det är helt otroligt vilken natur Australien har. Jag blir rikigt sugen på att åka dit när jag ser filmen. Naturen fascinerar mig, det har den alltid gjort. Om det inte vore för spindlarna, ormar och andra otäcka djur hade jag lätt velat bo där. Men kanske ska börja med att försöka resa dit. Det kan vara en bra början.




Kommentarer
Postat av: Sara - Welcome to Saradise

hm, kanske man sku se den :)

2009-04-16 @ 17:20:32
URL: http://snuffsaan.blogg.se/
Postat av: stina

shopping och turista lite blir de nog..skönt å bara komma iväg från vardagen :P

2009-04-16 @ 18:37:09
URL: http://kittygitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0