Helgen och saknad

Jag har hållit mig undan från datorn sen i fredags kväll. Det är skönt med datorfria helger. Istället så har jag träffat pojkvännen, umgåtts med hans familj och med min egen. Och njutit av solen!

I fredagskväll stack jag hem till Oscar, och vi åkte och köpte godis. Jag var väldigt sugen på choklad så köpte massa naturgodis och vanlig choklad. Naturgodiset bestod av underbart goda cashew nötter doppade i choklad, kokostoppar med choklad och pacanötter doppade i choklad. Den vanliga chokladen blev mörk choklad. Mumsmums! Jag älskar choklad. När vi låg och smaskade på vårt godis tittade vi på filmen Forgetting Sarah Marshall. Den var helt okej.

Lördagen tillbringade jag med Oscar. Efter en mysig morgon åkte vi till deras husvagn där vi var hela eftermiddagen. Solade, spelade kort och grillade. Sen på kvällen åkte vi hem till mig och åt popcorn.

I dag har jag bara tagit det lugnt, med min sötsakis. Jag låg och solade när han tvättade bilen, sen hjälpte jag till med maten och så. Det bjöds på tacopaj här hemma idag, mums. Bror med flickvän och barn var på besök i dag också. Var ett tag sen jag träffade dem så det var trevligt.

Nu ikväll var jag på kyrkogården tillsammans med mamma och pappa. Vi satte blommor på mormors grav. Imorgon  är det hennes födelsedag. Jag hade glömt bort, eller inte tänkt på att det är det, men i fredags kom jag att tänka på henne. Det var ett tag sen jag riktigt tänkte på henne men allt som Oscar går igenom just nu drar upp minnen. Och när jag låg där och tänkte på det insåg jag hur mycket jag saknar henne. Saknaden gjorde ont.  Det gjorde verkligen det. Just då hade jag gjort vad som helst för att ha henne i min närheten. Jag saknar verkligen henne...

Kommentarer
Postat av: estetmina.blogg.se

Det verkar som om du haft en härlig helg med oscar <3 det gläder mig att läsa om kärlek och choklad ^^



förstår att du saknar din mormor :( men det är fint att ni kan sticka till kyrkogården och lämna bommor <3

2009-04-26 @ 22:04:02
URL: http://estetmina.blogg.se/
Postat av: Oscar

Jag finns här om du vill prata <3

2009-04-27 @ 19:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0