Helgen

Jag har hållit mig undan från datorn sen i fredags nu. Det känns skönt faktiskt. Det behövs ibland. Har inte känt något större behov av att sitta vid datorn, och har inte haft tid till det heller. Jag har haft fullt upp hela helgen.

I fredags åkte jag till Kna med pojkvännen. Vi gick runt i massa affärer, främst på jakt efter en studentklänning. Och till min stora gläjde hittade jag en. Lägger upp bild senare. På kvällen skulle vi på Big Comedy så för att fördriva tiden i väntan på det gick vi och åt, sen satte vi oss i solen. Men vi flydde snart därifrån pga massa fåglar.

Big Comedy var underhållande. Det är en turne med sju stå-upp komiker som åker runt i Sverige, och nu var de alltså i Kna. Min personliga favorit är Johan Glans, och han var rolig även live. Lite tråkigt bara att han inte hade så många nya skämt. Förutom han så var David Batra, Johan Rehborg, Henrik Schyffert, Petra Mede och Lennie Norman med. Jag har inte sett så mycket av David Batra, men han var överraskande rolig. Är väldigt glad att jag har sett det. Var en upplevelse att se det live.

Lördagen började med att jag bakade kladdkaka. Sen åkte jag och Oscar och handlade mat till grillfesten som vi skulle ha på kvällen. Efter det tog vi det bara lugnt innan vi gjorde oss i ordning, gjorde sallad och förberedde lite inför kvällen. Vid sju kom Martina och Niclas, strax efter Erika med pojkvännen. Och en stund senare kom Jossan. Vi började grilla, och dricka lite. Kändes så härligt att kunna grilla! Tyvärr så var det ganska kallt så efter att vi ätit gick vi in och satte oss.

Kvällen var trevlig med god mat och trevligt sällskap. Tyvärr så var det inte så mycket fest över det som det var tänkt, men det var absolut trevligt ändå. Och när alla hade åkt hem var vi väldigt trötta, så vi gick bara och la oss.

Idag har jag inte gjort något alls. Har bara legat och kollat på tv, men det har varit härligt det också. Kom hem vid fem och sen dess har jag tagit en varm dusch och ätit lite. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Blir nog att sitta här en stund, sen titta lite på tv innan jag ska sova. Det är ju tyvärr skola imorgon. Jag känner verkligen inte för att börja skolan igen. Jag har ingen energi till att ta tag i allt igen. Jag orkar inte göra massa uppgifter och ha praktik. Jag vill ha mer lov. Varför går dem lediga dagarna alltid för fort? Jag känner inte för att ta tag i alla måsten igen. Jag hatar måsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0