Twilight

Jag tvivlar på att det finns någon som inte alls hört talas om Twilight. De flesta känner nog till både filmen och böckerna vid det här laget. Det finns fyra böcker i serien; Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta, Så länge vi båda andas. Jag har läst den första boken, och håller nu på med den andra. Det är fascinerande hur fängslande Stephenie Meyer skriver om kärlekshistorian mellan Bella och Edward.

Filmen Twilight tar sin början när Bella flyttar från Phoenix till Forks. Hela hennes liv vänds upp och ner när hon flyttar till sin pappa Charlie i den regniga staden Forks. Till en början hatar hon vädret, och att solen sällan skiner. De nya klasskompisarna trivs hon inte speciellt bra med heller, och sin pappa har hon en ganska stel relation till. Men så möter hon familjen Cullens. De är inte alls som de andra invånare i Forks, och Bella lockas av deras annorlunda sätt. Hon lockas speciellt av en i familjen, Edward. De möts på deras gemensamma biologilektion, och där tar kärlekshistorien om Bella och Edward fart.

Jag vill inte berätta för mycket om filmen och handlingen. Men den är väldigt sevärd. Jag såg den första gången på bio, och jag var helt fast. Skådespelarna är otroliga och man lever sig verkligen in i handlingen. Filmen kretsar kring kärleken mellan Bella och Edward, men det är allt annat än en vanlig kärlekshistoria. Den är bokstavligt talat på liv och död.






Kommentarer
Postat av: Sara - Welcome to Saradise

Jag har tittat på den 4 ggr nu, LOVE IT!

2009-05-16 @ 22:39:33
URL: http://snuffsaan.blogg.se/
Postat av: Oskar Wernersson

det var verkligen supergott, det kan jag lova dig! :D

2009-05-17 @ 17:57:25
URL: http://osskie.blogg.se/
Postat av: Johanna

ååh twilight! var helt besatt av den när den precis hade kommit ut på bio. laddade ner filmen då och kollade på den typ tio gånger på en vecka. sen fick jag böckerna i julklapp och läste dom två första skitfort. tyvärr tappade jag lusten efter halva trean, men jag får väl komma igång igen snart :)

hoppas du får en fin kväll!

2009-05-17 @ 19:00:38
URL: http://dorishoris.blogg.se/
Postat av: malin-heléna

Sv: Ja, det är kul att bara sitta och prata och ha roligt, man måste ju absolut inte dricka alkohol för det heller liksom. :P

Vad tyckte du om ESC då? Jag är mycket nöjd med att norge vann i alla fall. :D :D





Jag har sett filmen faktiskt och den tyckte jag var jätte bra faktiskt. :)

2009-05-17 @ 20:46:26
URL: http://malinhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0