Måndag och shopping

Min måndag började med att jag vaknade av väckarklockan vid kvart i åtta. Har sovit lite dåligt i natt så det var lite tufft att stiga upp. Just då hade jag hellre legat kvar i sängen. Men, jag steg upp och började dagen med en dusch.

Hade bara en lektion i dag, typ... Den bestod av att en deltidsbrandman pratade om brand och så, sen så fick vi släcka elden på en docka. Det var en intressant lektion. Egentligen borde man ha mer information om brand och första hjälpen, för att ständigt uppdatera sig. Det är väldigt viktiga saker att veta, men samtidigt så är det lätt att glömma bort det. Frågan är hur man skulle agera om man hamnade i en situation där man bör göra någonting. Vill inte ens tänka på det...

Min dag fortsatte med att jag mötte Martina för att åka till Kna och shoppa. Så större delen av dagen har jag gått omkring i affärer. Det har varit en väldigt trevlig dag! Vi började med Gina Tricot, MQ och en skoaffär. Sen så behövde vi lite mat så gick till Waynes Coffe. Där åt vi toast. Deras toast är mums. Och icetea. Hade totalt glömt bort hur gott, och somrigt det är.

Efter lite lunch fortsatte vår shoppingtur, och då var det H&M som gällde. Sen fortsatte vi vår jakt på skor, som tyvärr inte var speciellt lyckad. Varför finns det inga snygga balskor, med låg klack? Det gör verkligen inte det. Alla är typ 10 cm klack, som är en halv centimeter bred. Jag vägrar gå runt i sånna skor en hel kväll igen! Jag måste verkligen hitta skor till balen och studenten nu. Det börjar bli lite ont om tid.

Jag hittade inga skor i dag, men jag köpte tre klädesplagg och lite andra saker. 



       Linne från Gina Tricot                                        Tröja från H&M




Kommentarer
Postat av: malin-heléna

Ååh, linnet där var super fint. :)



Ja, det är inte allt för roligt att jobba kväll och sedan morgon. Men som du antog så har jag haft hela eftermiddagen och kvällen ledig idag. Är till och med ledig i morgon, förutom morgonmöte klockan 8.00.



Förstår det som så att du går sista året på gymnasiet nu, stämmer? :) Vad går du för linje?

2009-05-04 @ 20:52:56
URL: http://malinhelena.blogg.se/
Postat av: malin-heléna

Ja, det är min enda lediga dag i veckan (förutom helgen) så det är lite trist, men jag hinner göra en hel del i morgon i alla fall då. :)



Aha, låter som en rätt rolig linje. :) Själv gick jag estet med inriktning dans, tog studenten förra året. Mjo, skoltrött får man vara efter typ 12års pluggande. ;) Men å andra sidan är det bara det roliga kvar nu av skolan! :D :D

Passa verkligen på att njuta av det.

2009-05-04 @ 21:07:06
URL: http://malinhelena.blogg.se/
Postat av: Sara - Welcome to Saradise

Snyggt linne :)

2009-05-04 @ 21:35:17
URL: http://snuffsaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag jobbar nu på ett gatukök, steker hamburgare och fixar mjukglass till barnen ;P

Kanske inte låter som ett drömjobb, men har trivs så otroligt bra. Super härliga arbetskamrater. :)

Och själva jobbet passar mig faktiskt helt okej. :)



Vad har du tänkt göra efter studenten då?

2009-05-04 @ 22:14:31
Postat av: Cecilia

hhih ijaa visst är den?:D Jag har hört den jättemånga ggr på radion och fastnade för den ,men hade ingen aning om vad den hette, så jag fick leta igenom P3:s alla musik listor och lyssna på dom i youtube, hahahha:D

2009-05-04 @ 23:07:48
URL: http://erikssoncecilia.blogg.se/
Postat av: Kevin

Ja, visst är det bra med smakråd, blir ju oftast 3 gånger så bra ;) men det beror ju liksom på om man orkar dom där extra timmarna på stan eller inte ;D



Snyggt linne btw, gillar mönstret :)

2009-05-05 @ 07:41:39
URL: http://kevinq.blogg.se/
Postat av: malin-heléna

Jaa, exakt. Det är faktiskt ett jätte bra jobb. :)



Ookej, ja det är ju tyvärr svårt att få tag på något drömjobb just nu. Man får liksom ta det som erbjuds en nästan.. Lite trist..

2009-05-05 @ 16:59:25
URL: http://malinhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0