Helgen

Jag har inte uppdaterat alls under helgen, har knappt ens suttit vid datorn sen i fredags. Så här kommer en liten sammanfattning av min helg.

I fredags satt jag och läste en hel del i boken Ljudet av ditt hjärta. Sen så jobbade jag i ett par timmar innan jag åkte hem till pojkvännen. Det var myskväll med choklad och film som gällde. Vi tittade på filmen Catch me If you can, med Leonardo Dicaprio och Tom Hanks. Den var helt okej.

I lördags jobbade jag återigen några timmar, efter en mysig morgon tillsammans med Oscar. På kvällen sen var det tjejkväll hemma hos en vän. Jag trodde att det skulle bli en trevlig kväll med lite matlagning, prat och filmtittande men kvällen överträffade mina förväntningar väldigt mycket. Om sanningen ska fram så hade jag den bästa kvällen på länge. Allt kändes så bra och enkelt. Stämningen var på topp hela kvällen och alla var på bra humör och pratglada. Det var en väldigt bra kväll helt enkelt. Och det kändes lite tråkigt att gå mot tågstationen vid tolv tiden på natten, bara för att åka hem och sova. Då hade jag en hemlig liten önskan om att kvällen aldrig skulle tagit slut. Att vi skulle suttit och pratat hela natten, och bara umgåtts. Tack alla för en väldigt bra kväll!

I går jobbade jag mellan 9-15, sen på kvällen var jag hos Oscar. Skönt att ha en hel kväll och morgon tillsammans. På kvällen tittade vi på film och mumsade på Ben and Jerrys.

Nu är det återigen måndag, och jag hatar måndagar. Trodde inte de skulle kännas så hemska nu när skolan är slut, men de är ungefär lika bedrövliga som innan. Ikväll ska jag jobba och jag känner mig extremt opepp på det. Skulle mycket hellre vilja vara ute i solen, ta en fika eller promenera tillsammans med en vän. Men jag ska ta mig igenom denna kvällen och i morgon kväll, sen väntar tre dagars ledighet.



Kommentarer
Postat av: Frida

Fan vad duktig du är Emelie, att du orkar jobba så mycket. Jätte duktigt. Kramar <3

2009-08-27 @ 16:02:28
URL: http://fridacorrinajohansson.blogg.se/
Postat av: anonymajossan

Oh, vad kul att du uppskattade den, rädd för att folk nästan skulle ha det lite tråkigt.

Vi måste ha fler tjejkvällar. :)

2009-08-28 @ 01:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0